Surirumah Kuat Tidur

Makeup. Dubai. Masak. Membebel.

Monday 1 February 2016

Berdating

Assalamualaikum...

Semalam suami aku balik dari Doha. flight pukul 4pagi dari sana. Dia sampai rumah subuh. Dah cerah pun iye jugak. Memang aku tak sedar bila dia sampai. Tau tau je masa aku nak bangun subuh, ada orang tarik tangan aku tanya aku nak kemana. Yang dia tu ingat aku mengigau. Yang aku menggelupur ingat Aaron Aziz tak bagi bangun dari katil. LOL

Lepas kami solat, dia sambung tidur. Aku kemas kemas bilik lagi sikit, basuh baju., siram pokok. Iye pokok aku mengada nak kena siram pagi dengan malam. Dah selesai tu aku pasang cerita Friends Season 1. Tau tau je dah tengah hari. Aku tertidur rupanya. Bangun je tidur, terus mandi. Zohor lepastu aku terus bersiap. Dia pun tanya nak kemana? Aku cakap jom la keluar. Rindu. Hahaha

Jadi masa nak keluar tu, dapat tau dia ada meeting pukul 4ptg. so kami pegi ke Mirdif City Center. Makan kat PF Changs. Katanya not bad makanan sana. Ye lah selalu juga aku tengok orang beratur panjang nak masuk makan kat restoran tu. So aku pun order nasi goreng PF Chang, suami order Phad Thai, lepastu aku order popia goreng dengan dumplings.




Konon nya lapar la kan? Makan starters pun dah hampir kenyang. Lepas tu bila main course sampai, ZASSS portion arab! Tapau lah cerita dia! Yes the food is soooo damn good! Sedap! So then suami dah kena gerak ke meeting dia. So aku pun berjalan jalan dalam mall. Guess what i found?



Sebenarnya been eyeing on this since datang Dubai dulu. Tapi masa tu macam tak pandai makeup sangat. Takde la tak pandai cuma tak tau apa function brushes so malas nak bazir. But now dah ada ilmu sikit rasa macam comel je set ni. But nak kena minta review dari yang lain dulu sebab tak nak la kang dah beli tetiba tak best. Menyesal. 159dirham lebih kurang dalam rm180 ah. So kalau ada yang tau pasal brand ni boleh la comment and bagitau i worth it ke tak kalau beli.

And also.. Selain dari Huda Beauty lashes, aku dah lama juga perati yang ini..



Hey geram tau! This Vegas Nay memang one of my fav MUA juga. Make up2 skills dia semua macam cool gila! Tapi masih berbelah bahagi nak beli ni atau Huda Beauty. Hehehe.. This one harga kalau convert is RM45. Huda beauty punya paling murah is 69dirham = RM79. Nak jugak okay!


By time when i asked him "what do you think sayang? Huda or this one?" Dia bagi muka yang sama macam tu. "I tatau yang ikut you lah.." See thats the thing with him! Hahaha! Kalau ikut aku, memang aku nak beli je semua tu! Bapak Huda tu pun aku nak beli!

But then, we all balik awal semalam sebab both pun letih. Dia la paling letih been painting for a week and tak cukup rest. Okay aku habiskan kat sini. Kita sambung next post pulak for my makeup okay?

No comments:

Post a Comment