Surirumah Kuat Tidur

Makeup. Dubai. Masak. Membebel.

Monday 7 March 2016

Merantau...


Assalamualaikum...

Aku tengah tak boleh tidur. Dan tiba tiba aku teringat masa aku baru sampai Dubai ni dulu, ada orang tanya aku raya kat mana. Bila aku jawab Malaysia, dia terus sindir atau apa aku tak tau tapi bunyi nya macam ni "buat apa balik Malaysia tu? Raya je kat sini.. Malaysia tu takde apa lah"

Aku macam tergamam.

Aku ada mak ayah. Aku ada mertua dan ipar duai. Aku nak makanan Malaysia.

Kenapa eh sampai macamtu sekali tahap pemikiran manusia yang aku boleh rasakan dia angkuh?

Aku boleh chill kalau dia bukan asalnya dari Malaysia. Tapi aku tak boleh nak chill sebab dia memang asal dari Malaysia. 

Aku tau bila kita merantau ni macam macam yang kita rindukan. Macam macam yang kita nak buat bila kita dapat balik Kampung halaman sendiri (walaupun aku dah takde datuk dan nenek). Tapi salah ke kalau aku balik Malaysia?

TAK SALAH!

You cant be going to ppl and said that "buat apa balik Malaysia tu? Raya je kat sini.. Malaysia tu takde apa lah." Dude, go away!


No comments:

Post a Comment