Surirumah Kuat Tidur

Makeup. Dubai. Masak. Membebel.

Friday 29 January 2016

After 14 years...

Assalamualaikum...


So today aku decide untuk datang join jugak training hoki kat Skyline University Sharjah. Cerita dia macamni...

Ada sorang budak nama Shikin posted on Malaysian in Dubai fb group tengah cari team members untuk main hoki kat Dubai ni and dia letak sekali nombor tpon dia. So aku pun macam tak fikir panjang, aku terus text dia aku cakap aku minat nak join. Ye lah i used to be a hockey player before in school. I even played for Selangor Under 12 (MSSM - Majlis Sukan Sekolah Malaysia).

But the first time Shikin ajak tu i tak dapat join sebab ada birthday party anak kawan kat Dubai. So this time i nekad lah nak join kononnya. BUT! Few days before tu dia ada upload gambar the team members. nak tengok?


Nak tengok my comment?


Lama jugak la berfikir fikir nak join ke tidak kan. But since Shikin pujuk pujuk, and my husband also bagi green light, why not? Oh btw suami pesan "make sure takde lebam, takde luka, takde bengkak". Bukan sebab dia amek berat.. Tak.. Sebab dia malas nak layan aku cranky. Lol


So dah habis game, i texted him. and ni lah reaction dia. 

But lepas habis game tadi, tak terus balik rumah. Me and Shikin drop by kat restoran Malaysia kat Sharjah. Cafeteria Al Mathaq Al Malisi. I order nasi goreng pattaya. Boleh la.. Not bad makanan dia. he first time datang makan dulu order tomyam. Ha mak kau pedas gila!


Boleh la nak buat lepas rindu kat Malaysia. lol

So then after that, Shikin took me to Eyes of Emirates. Mengada padahal aku yang request sebab dia tanya nak kemana mana jalan jalan tak? Hahaha. Shikin is a funny girl i tell you. Btw, we nearly accident tadi sebab ada kereta tongong main terjah je keluar and our car dah jadi tengah2 tu. Gila k!




So inilah Eyes of Emirates. Tiket nak naik ni 30dhs. But tonight angin kuat gila. Aku pun tak bawak sweater. Then shikin just bawak jalan depan souq je. Ada banyak kedai makan and cafe. But ye la keras nanti sejuk sejuk macam ni. So lepas jalan jalan kat sini, we balik mirdif sebab Shikin nak beli skirt katanya. We stop kat Mirdif city Center.

Ni lah Shikin nya..


Dia memang kelakar tahap gaban punya kelakar ok! Sakit perut aku dok mengilai je dengan dia. So Alhamdulillah, ada peluang kenal kawan baru. Semoga berkekalan perkenalan kita ni Shikin. Terima kasih lah susah susah pujuk ojie and susah susah amek ojie kat Dubai ni when you are 115km away from me. May Allah bless you Kin. xx

So thats it for today.. Kita tidur jom.








No comments:

Post a Comment